Ako lepšie pracovať #2 – rýchla správa sociálnych sietí

buffer – správa sociálnych sietíZjednodušenie správy sociálnych sietí je pre mnohých nenaplnenou túžbou. O tom, že existuje spôsob, ako pridávať príspevky a sledovať ich výkonnosť, ktorý by bol jednoduchý a efektívny zároveň, sa presvedčíme v tomto článku. Reč je o službe Buffer, ktorá ponúka spravovanie viacerých účtov v rôznych sociálnych sieťach naraz.

Ako toto zjednodušenie prebieha? V zásade ide o niečo ako „zásobník“ príspevkov, ktoré chcete uverejniť na sociálnych sieťach. Medzi podporované sociálne siete patria Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ a Pinterest (vo verzii zadarmo môžete pridať jeden účet pre každú sieť). Pre každú sieť si zároveň môžete vytvoriť časový harmonogram zverejňovania. No a napokon máte k dispozícii prehľadné štatistiky o jednotlivých príspevkoch. Poďme sa na to pozrieť zblízka.

Vytvorte harmonogram, pridajte články do zásobníka

Základom práce s Bufferom je pridávanie článkov do zásobníka. V ňom môžete zhromažďovať príspevky. Povolený počet sa líši podľa verzie – v tej zadarmo to je celkovo 10 príspevkov. Tie sa následne zverejňujú podľa zadaného časového harmonogramu. Príspevok môžete vložiť pre jednotlivé siete, ale ten istý pre všetky siete naraz.

Druhým krokom je vytvorenie časového plánu na zverejňovanie príspevkov. Funguje to veľmi jednoducho – nastavíte dni týždňa a čas, kedy chcete zverejniť príspevok zo zásobníka. Toto nastavenie vytvárate pre každú sieť zvlášť. Nenahraditeľná je aj funkcia vybratia optimálneho času, kedy služba zanalyzuje úspešnosť predchádzajúcich príspevkov a vyberie časy zverejnenie s najväčším potenciálom na úspech. V prémiových verziách služby máte potom možnosť vytvoriť viacero harmonogramov, čo vám umožní zverejňovať príspevky v rôzne dni v rôznych časoch.

Posledným krokom je sledovanie štatistík. V základnej verzii je k dispozícii iba minimálne množstvo, čo znamená dosah, počet otvorení príspevku, zdieľaní, udelených hodnotení like a komentárov pre jednotlivé príspevky. Ak máte záujem o grafy, usporiadanie podľa úspešnosti, či celkové prehľady, budete si musieť priplatiť.

Dodajte grafiku

Príjemným doplnkom je aj funkcia vytvorenia vlastnej grafiky pre sociálne siete. Na jednoduché grafiky, ktoré sú zároveň často tie najjednoduchšie, si vystačíte s nástrojom Pablo. Výber z rôznych obrázkov, pridanie efektov a textu. Potrebujete niečo viac?

Pablo – obrázky pre sociálne siete

Zautomatizujte pridávanie a pridajte členov tímu

Platené verzie obsahujú aj ďalšie pokročilé funkcie. Väčšie tímy ocenia možnosť pridávať k jednému účtu ďalších členov tímu, ktorí môžu účet spravovať. Ak chcete, aby sa príspevky pridávali do zásobníka automaticky, môžete vytvoriť pripojenie feedu zo stránky.

Ak ste zatiaľ pridávali všetky príspevky na sociálne siete ručne, Buffer prináša výrazne zefektívnenie. Poznáte ďalšie nástroje? Ako spravujete sociálne siete vy? Napíšte nám o svojich nápadoch a skúsenostiach v komentároch!


Jedna reakcia na “Ako lepšie pracovať #2 – rýchla správa sociálnych sietí

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *