Ako napísať príhovor bez ujmy na zdraví? Privolajte si pomocníka!

Hoci sa vaša komunikácia so zamestnancami vzťahuje zväčša len na pár jednotlivcov, nezabúdajte, že existujú príležitosti, kedy musíte osloviť všetkých. A osobne. Existujú príležitosti, kedy sa nevyhnete strašiaku, akým prejav zaručene je.

Prejav, ktorý nevydesí žiadneho účastníka. Ani vás!

Ak nemáte dar reči alebo dostatok času na jeho rozvíjanie, môže sa stať, že váš prednes bude skôr trápnym trestom pre vás i pozvaných. Odpusťte si rolu trýzniteľa a neuveďte do rozpakov ľudí, ktorí si prišli vypočuť napríklad prejav k 40. narodeninám kolegyne či kolegu. Vy ste predsa tá, ktorej slová budú rezonovať v hlavách zamestnancov ešte dlho po tom, čo si každý odstojí to svoje.

Ako začať s príhovorom?

Síce platí stará učebnicová štruktúra : úvod, jadro, záver; no ste podnikateľka, vážená osoba, školské slohy tu už nestačia. Kedysi vám prešlo nervózne krútenie sa pred tabuľou, tu však musíte vystupovať sebavedome a isto v každom momente prejavu.

Skôr než sa do písania pustíte, mali by ste zhodnotiť adresáta, tému i dĺžku vášho rečnenia.  Po takomto zvážení ste pripravená spísať si osnovu na papier. Napísané myšlienky sa ľahšie triedia a vy tak získate oporné body, ktorých sa počas tvorenia príhovoru môžete držať.

Získať pozornosť je náročné, udržať si ju ešte náročnejšie

Začiatok prejavu je najdôležitejší. Po privítaní hlavného adresáta a ostatných príjemcov vašich slov prichádza na rad úvod. Úvodom musíte presvedčiť kolegov, že im stojíte za pozornosť. To, že sa na vás dívajú, neznamená, že vás počúvajú.

Vhodná je rečnícka otázka, ktorá, samozrejme, súvisí s témou vášho prejavu. Nič však nepokazí ani správne mierená vtipná poznámka. Ak ich počas rozprávania rozosmejete, vyhrali ste. Alebo skúste svoj prejav obohatiť citátom, ktorý zamestnancov donúti zamýšľať sa nad vašimi slovami. Chcete predsa, aby zabudli na to, že sú hladní a potrebujú zaplatiť aj šeky.

Vstupnou bránou k ich pozornosti je úvod, no to, čo si odnesú z vašich slov, zaznie mnohokrát práve v závere. Preto si dajte záležať na sile vašich záverečných viet. Je dôležité  dať jasne najavo, že váš príhovor končí. Nie je nič nepríjemnejšie ako publikum, ktoré nevie či tlieskať alebo nie.

Ak chcete mať pri prednese istotu, majte kvalitný príhovor

Z prieskumov verejnej mienky vyplynulo, že strach z hovorenia pred veľkým publikom je často vyšší, než strach zo smrti. Tréma vychádza z myšlienky neúspechu vlastných slov. Vy ste ale úspešná podnikateľka a ak nemáte čas alebo dostatočné schopnosti k napísaniu prejavu, neomdlievajte strachom a radšej sa poistite profesionálnym prejavom od autorov z Prejav.sk.

FOTO: © studiostoks / Dollar Photo Club


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *