8 chýb na sociálnych sieťach, ktorým by ste sa mali vyhnúť

sociálne sieteNeodmysliteľnou súčasťou úspešnej marketingovej stratégie v dnešnej dobe je pôsobenie na sociálnych sieťach. Vďaka tomu dokáže firma taktiež zvýšiť svoj zisk. Samozrejme pokiaľ zvolí vhodnú formu pôsobenia na týchto sieťach, čo sa bohužiaľ rade podnikov nedarí a stále dookola opakujú tie isté chyby. Ak ale viete, ktoré chyby to sú, môžete sa im s ľahkosťou vyhnúť.

1. Chýbajúca stratégia

Bez poriadnej marketingovej stratégie sa vám nikdy nepodarí odovzdať všetkým potenciálnym zákazníkom oznámenia, ktoré chcete, aby si o vás zapamätali. Na vypracovanie stratégie by vám mal slúžiť marketingový plán, ktorý si pravidelne zostavujete. Ten by vás mal sprevádzať každým dňom podnikania.

V rámci marketingovej stratégie si stanovte nielen ciele, ale aj postupné smerovanie k nim a spôsob merania efektívnosti svojho počínania. K tomu by vám mal byť pomôckou plánovací kalendár. Bez týchto základných krokov budete síce na sociálnych sieťach zverejňovať obsah, ale nikdy nebudete vedieť k čomu smerujete a či je to správny smer,  ktorým by ste sa chceli vydať.

2. Príliš veľa platforiem

Častou chybou malých podnikov je zriadenie firemných profilov na všetkých možných platformách a to v momente začiatku podnikania. Mladé podniky zatiaľ ešte ani netušia, čo taká správa sociálneho profilu bude niesť a uchyľujú sa ku zverejňovaniu veľkého počtu príspevkov, ktoré na druhej strane nemajú pre potenciálnych zákazníkov žiadnu pridanú hodnotu.

Sociálny profil, ktorý nikto nesleduje ani nezdieľa, začína strácať na atraktívnosti aj pre svojho správcu a tak po pár týždňoch zúrivého zverejňovania príspevkov z ničoho nič zostáva profil opustený. Tento aspekt len znovu potvrdzuje chýbajúcu stratégiu. So správou firemného sociálneho profilu je preto najlepšie začať až vo chvíli, keď viete, že budete mať k dispozícii dostatok kvalitného obsahu, ktorý by mohol vašich fanúšikov zaujať a je vhodné prispôsobiť mu aj výber sociálnych platforiem.

3. Platenie fiktívnych fanúšikov

Mnohé firmy sa snažia zvýšiť svoju prestíž tým, že si od špecializovaných agentúr zakúpia fanúšikov. Na oko to pôsobí a vyzerá, že stránku sleduje rad ľudí, ale vo svojej podstate sa vlastne nič nezmenilo. Profil nikto nesleduje, nezdieľa, nekomentuje, aktivita na takom profile je mizivá a preto sa počet fanúšikov stáva jednoduchým číslom bez výsledku.

Obyčajne sa dokonca jedná o fiktívne profily, za ktorými nie je žiaden človek, ktorý by vôbec mohol na danej platforme nejakou formou komunikovať. Alebo sa jedná o balík kontaktov z úplne cudzích krajín, než v akých spoločnosť pôsobí. Mať preto tisíce fanúšikov z krajín Ázie je nám v Slovenskej republike nanič platné.

4. Hovoríte príliš o sebe

Na sociálnych sieťach hľadajú ľudia prvotne zábavu, prípadne informácie v stručnej a prívetivej forme. Pokiaľ však stále zdôrazňujete len svoju značku a sociálny profil vám slúži iba ako ďalšie miesto inzercie služieb alebo produktov, nebudú pre vás mať ľudia pochopenie. Nebojte sa preto zdieľať zaujímavé články alebo zábavné informácie a pri vytváraní príspevkov myslite predovšetkým na potreby svojich fanúšikov.

5. Nadmerné množstvo kľúčových slov

Používanie hashtagov, čiže kľúčových slov, vám môže pomôcť zviditeľniť svoj príspevok, pokiaľ bude niekto po tomto kľúčovom slove na sociálnej sieti pátrať. Chybou sa ale stáva, keď to s kľúčovými slovami začnete príliš preháňať a do príspevku budete násilím tlačiť aj hashtag, s ktorými nebude mať vlastne nič spoločné. Týmto postupom žiadnych nových fanúšikov neoslovíte a na druhej strane potenciálnych fanúšikov skôr nahneváte, pretože výsledky ich hľadania budú irelevantné.

6. Príliš veľa príspevkov

Príspevky zverejnené pár hodín alebo minút po sebe môžu vo vašich fanúšikoch vyvolať dojem, že ich príliš spamujete a trochu na nich svojím obsahom naliehate. Pokiaľ to pre nich bude už naozaj otravné, môže sa tiež stať, že vás rozhorčene prestanú sledovať. A to docieliť predsa nechcete. Preto by nemala byť prvoradá kvantita, ale kvalita. Zverejnenie uskutočňujte v pravidelných intervaloch. K tomu vám môžu napomôcť špeciálne nástroje ako napríklad Buffer alebo HootSuite, kde si môžete zverejňovanie príspevkov ľahko naplánovať.

7. Chyby alebo preklepy v príspevkoch

Chyby a preklepy môžu upozorniť na to, že si na svojich príspevkoch nedávate veľmi záležať a je pre vás dôležitejšia rýchlosť, než kvalitatívna stránka oznámenia. Na potenciálnych zákazníkov to pôsobí negatívne, pretože sa môžu obávať, že takto budete pristupovať aj k ponúkaným službám alebo produktom a preto sa radšej rozhodnú osloviť konkurenciu. Najlepšie je pred každým zverejnením príspevku ešte raz sa zastaviť a prečítať si, čo sa vlastne chystáte pustiť do sveta.

8. Podceňovanie komunikácie

Keď sa vám už podarí, že sa na vašom profile začnú objavovať komentáre fanúšikov, mali by ste to aj náležite oceniť a hlavne na správy a komentáre plnohodnotne odpovedať. Vaši fanúšikovia chcú mať predovšetkým pocit, že za daným profilom a firmou stoja skutoční ľudia a nie roboti, pričom očakávajú, že s nimi budete komunikovať a samozrejme odpovedať na ich otázky. Využite to teda naplno, lebo vďaka milému prístupu a nápomocným odpovediam sa z vašich fanúšikov môžu stať skutoční zákazníci, čo bude svedčiť o obrovskom úspechu vášho počínania!

 

Článok vypracovalo: Eppi

 


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *